· قیمت متفاوت و اغلب بهمراتب پایینتر
· ایجاد تنوع در محیط زندگی
· دستیابی به لوازم آنتیک، قدیمی و کلکسیونی
· صرفهجویی ارزی با مصرف دوباره لوازم و اشیا
· تهیه لوازم با کیفیت نسبت به نمونههای کم کیفیت موجود
· جلوگیری از مصرفگرایی و کاهش آسیبهای زیست محیطی در اثر تولید مجدد
این گفته که برخی اشیا دست دوم و مستعمل گاهی از کالاهای نو نیز جذابیت بیشتری دارند، قدری اغراقآمیز بهنظر میرسد! اما تجربه نشان داده که برخی لوازم بهویژه لوازم آنتیک و زیرخاکی بهمراتب بیش از انواع نو خواهان دارند.
این تجربه در مورد فرش دستباف، آینه و شمعدانهای قدیمی، آثار هنری عتیقه و حتی لوازم خانگی و برقی که امروزه دیگر در دسترس عمومی نیستند، نوعی حس نوستالژیک و جذابیت وجود دارد که افراد را به خرید آنها تشویق میکند.
مورد دیگر، قیمت متفاوت این لوازم است که خرید آنها را برای عموم دلچسب میکند. برای مثال نمونهای از مبلمان که در فروشگاه قیمت سرسامآوری دارد، احتمالا در سمساری، با بهای بهمراتب پایینتر قابل تهیه است.
منبع : سمساری پاییزان