آشنایی با ویرایش نیتیو

آشنایی با ویرایش نیتیو

آشنایی با ویرایش نیتیو امروزه برای مقاله نویسان و دانشجویان اهمیت ویژه ای دارد.

اگر شما یک مقاله بنویسید و بخواهید به یکی از مجلات معتبر دنیا ارسال کنید، باید این آگاهی را داشته باشید که مقاله ی ارسالی شما ابتدا توسط سردبیر آن مجله بررسی خواهد شد.

یک امر مهم که اکثر سردبیر های مجلات معتبر دنیا به آن حساس هستند،همخوانی مقاله ی ارسالی با موضوع تخصصی آن ژورنال است.

شاید برای شما پیش آمده باشد که یک مقاله را از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه کرده باشید و از نظر خودتان متن ترجمه شده از کیفیت بالایی هم برخوردار باشد.

اما باید بدانید که ترجمه ی متون از انگلیسی به فارسی، فرق بسیار زیادی با ترجمه فارسی به انگلیسی دارد. در نتیجه متن ترجمه شده به ویرایش نیتیو احتیاج پیدا میکند.

هنگامی که شما یک متن را از انگلیسی به فارسی ترجمه میکنید، چون به ساختار زبان فارسی تسلط دارید،هیچ مشکلی در جمله بندی و رعایت نکات دستوری پیش نمی آید.

دلیل این موضوع آن است که، زبان مقصد زبان مادری شما میباشد و شما آشنایی کامل با این زبا دارید.

در مقابل اگر بخواهید یک متن را از زبان فارسی به انگلیسی ترجمه کنید، شما نیاز مند چند توانایی هستید که برایتان ذکر میکنیم.

توانایی های لازم جهت ترجمه فارسی به انگلیسی

۱- شما باید بر لغات تخصصی رشته خود احاطه و تسلط کامل داشته باشید.

۲-با ساختار زبان مقصد (انگلیسی) آشنایی کامل داشته باشید.

نکته ای که شما باید به آن توجه کنید این است که هرچقدر هم با زبان و فرهنگ زبان مقصد آشنایی داشته باشید باز هم نمیتوانید در حد یک نیتیو متنی را ترجمه و ویرایش کنید.

شرایطی که یک ویراستار نیتیو باید داشته باشد

ویرایش نیتیو یک کار کاملا تخصصی است و کسی توانایی این کار را دارد که نیتیو یک کشور انگلیسی زبان باشد.

همچنین دوره ها لازم مربوط به ادیت را گذرانده باشد.

نکته ی بعدی که بسیار مهم است، ویراستار باید ویراستار تخصصی یک رشته باشد. به عنوان مثال اگر متن زمینه ی پزشکی دارد، ویراستار نیز باید پزشک بوده  یا آشنایی۱۰۰% به پزشکی داشته باشد.

منبع » https://iraniantranslate.com/blog/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%88%db%8c%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c%d9%88/

تجارب برتر تربیتی

تجارب برتر تربیتی

همانگونه که بیان شد تجارب برتر تربیتی نقش بسیار تعیین کننده ای در سرنوشت اخلاقی دانش آموزان دارد.این تجارب را می توان در کلیه پست های سازمانی به کار برد.در واقع تجربیات برتر تربیتی پست های سازمانی مختلف در آموزش و پرورش باعث می گردد. معلمان ، دبیران و هنرآموزان مختلف و همچین مدیران و معاونان از آنها در راستای بهبود شخصیت دانش آموزان کمک بگیرند. تجارب برتر تربیتی به دسته های مختلف تقسیم بندی می شوند.که به قرار زیر است :

  1. تجارب برتر تربیتی معلم و آموزگار
  2. تجارب برتر تربیتی مدیر
  3. تجارب برتر تربیتی مشاور
  4. تجارب برتر تربیتی معاون آموزشی
  5. تجارب برتر تربیتی معاون پرورشی
  6. تجارب برتر تربیتی معاون اجرایی
  7. تجارب برتر تربیتی معاون فناوری
  8. تجارب برتر تربیتی معاون عمومی
  9. تجارب برتر تربیتی دبیر
  10. تجارب برتر تربیتی هنرآموز
  11. تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت
  12. تجارب برتر تربیتی خدمتگزار

و…..

فواید

آنچه در رابطه با تجارب برتر تربیتی ذکر شد تنها گوشه ای از فوایدی بود که این تجربیات در نظام تربیتی کشور دارند.اگر بخواهیم موضوع را بهتر تشریح کنیم باید گفت : دانش آموزان بعد از خانواده وارد جامعه کوچک مدرسه می شوند. جامعه ای به نام مدرسه به دانش آموزان می آموزد که چگونه در اجتماع بزرگتر و در بین مردم رفتار کنند.سند تحول بنیادین در همین راستا بوجود آمده است. در سند تحول بنیادین تنها به مسائل آموزشی پرداخته نمی شود. بلکه مسائل تربیتی و پرورشی جایگاه بسیار مهم و مطرحی در میان عوامل فرهنگی و آموزشی مدارس دارد. طرح هایی مانند طرح کرامت نیز دقیقا در همین راستا بوجود آمده اند. این طرح و برنامه ها به معلمان و مدیران و سایر عوامل کمک می کنند که چگونه در راستای ارتقای شخصیت دانش آموزان بکوشند. در واقع تجارب برتر تربیتی و طرح هایی مثل طرح کرامت کمک کننده ، هماهنگ کننده و تسهیل کننده کار آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان است.

 

نحوه نگارش

نکته ای که باید در نگارش تجارب برتر تربیتی در نظر داشت این است که می بایست نگارش این آثار ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد که از جمله این ویژگی ها باید موارد زیر را در نظر گرفت :

  • این آثار می بایست در قالب تجارب تربیتی باشد و حاوی تجربه شخصی نگارنده باشد.
  • این آثار می بایست کاربردی باشد و بتوان آنها را به سایر پست های سازمانی و سایر دانش آموزان تعمیم داد.
  • بتوان این آثار و تجارب را به زندگی شخصی دانش آموزان ربط داد و در زندگی شخصی دانش آموزان از آنها استفاده شود.
  • در راستای ارکان شش گانه تربیتی آموزش و پرورش نگارش شده باشد.
  • شرایط علمی نگارش مقاله را در بخشنامه های آموزش و پرورش دارا باشد.

وظایف مدیریت مدارس

مدیریت مدارس در راستای جشنواره تجارب برتر تربیتی باید موارد زیر را رعایت کنند:

  • به کلیه همکاران و عوامل آموزشی اطلاع رسانی دقیق شود.
  • موضوعات تجارب برتر تربیتی در شورای معلمان مطرح گردد.
  • کمیته ای شامل مدیر ، معاون پرورشی ، معاون آموزشی و نماینده دبیران تشکیل گردد که به این موضوع رسیدگی شود.

دانلود فایل ها

با توجه به آنچه گفتیم معلمان برای نگارش تجارب برتر تربیتی احتیاج به منبعی غنی و قابل اعتماد دارند. بانک فایل پژوهشی معلمان این امکان را برای معلمان عزیز میسر ساخته است. معلمان و دانش آموزان عزیز می توانند از صدها  فایل مفید و ارزشمند که در این پایگاه موجود است استفاده نمایند.

منبع : https://moallemblog.com/%d8%aa%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa%db%8c/